Wie zijn wij?

Team Haagse Hogeschool is één van de  10 studententeams die deelnemen aan de ‘Race of the Classics’ (ROTC). De ROTC is de grootste studenten zeilrace van Europa waarbij studententeams uit heel Nederland het op de Noordzee tegen elkaar opnemen op klassieke zeilschepen. De teams zeilen in één week verschillende wedstrijden en doen verschillende havens aan in Nederland, België en Engeland. Uiteindelijk komt de vloot aan in Amsterdam waar het evenement wordt afgesloten met een eindfeest. Er doen een paar honderd studenten mee van verschillende hogescholen en universiteiten in Nederland. Al 29 jaar vertegenwoordigt Team Haagse Hogeschool de stad, Den Haag, als studentenstad op de ROTC. Sinds de eerste deelname in 1995 is Team Haagse Hogeschool in de prijzen gevallen.

De rol van Team Haagse Hogeschool binnen de ROTC is het organiseren van een team bestaande uit 24 studenten, studerende in regio Haaglanden, en voor hen de gehele week mogelijk maken. Taken die hierbij komen kijken zijn onder anderen het zoeken van deelnemers, het promoten van het team, het zoeken naar sponsoring, het verzorgen van gepaste zeilkleding en het verzorgen van eten aan boord en teambuilding. Buiten Team Haagse Hogeschool is er een landelijk bestuur van de ROTC, dat zorgt voor de vloot, het wedstrijdelement en de facilitering in de havens. Alles wat daarbuiten nodig is om deze week mogelijk te maken wordt geregeld door het bestuur van Team Haagse Hogeschool.